söndag 6 april 2008

Fint och rent...

...är det i mitt hus idag. Men jag fick ta morgonen till hjälp för att bli klar med städningen. Visserligen hade jag städenergi så det räckte igår men så ringde telefonen och så gick luften ur mig. Jag bestämde mig för att stiga upp tidigt idag istället. Varför är det alltid så att lite senare eller imorgon känns som ett bra alternativ när det är någonting mer eller mindre besvärligt som ska göras. Förnuftet säger mig ju att det är bättre att få saker gjorda på en gång för då är jag ju av med dem. Mors lilla latmask eller...? Nå, det blev gjort. Å det tog inte mer än två timmar. Den 15-årige sonen satte på bastun när han klev upp flera timmar senare än jag. Då var jag i full färd med att städa. När han var färdigbastad var även jag klar med städningen. Det var ju dumt att missa ett tillfälle i bastun när den nu ändå var varm så där blev jag sittandes en stund. För att förena nytta med nöje tog jag tillfället i akt och provade en "ny" MK-produkt. Vi konsulter på MK har lite läxa att utföra under april. En av uppgifterna är att prova en ny produkt och läsa om den. Det har jag nu gjort. Då har jag gjort lite i alla fall. Mer att göra innan jag lägger mig ikväll är att skriva veckoplanering och skicka iväg den. Det tar lite tid. Veckosummeringen som jag också ska skriva går lite fortare. Jag åstadkom inte så mycket av kreativt arbete förra veckan även om det var lite varje dag.

Det blev våfflor till middag i det här huset idag efter önskemål från den 13-åriga sonen. Kan tyckas som en väldigt fattig middag men ibland orkar jag bara inte vara supermamma. Pojkarna blev i alla fall glada. Svälta ihjäl lär det inte göra till imorgon när de får äta ordentlig mat igen. Kanske kan jag göra lite nyponsoppa och mackor till kvällsmål.

4 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag tycker inte alls att våfflor är en fattig middag. I fredags gjorde sara våfflor till middag, på egen begäran.
En glad och utvilad mamma är bättre än supermamma så våfflor var säkert på sin plats.

Kram
Anna

Mona sa...

Våfflor i sig kan man väl äta till middag utan att det blir fattig kosthållning den dagen. Det var bara det att vi hade inte ätit annat än mackor innan. Det var därför jag tyckte vi behövde något mer stadigt. Men, vi överlevde :-)
Kram / Mona

Hanna sa...

Men vaddå bloggtorka ;)

Mona sa...

Hanna: Och...? svarar jag lite kaxigt. Skämt å sido, det kan bero på en helt annan passion jag har just nu. Det blir aldrig någon författare av mig för då måste man kunna skriva fast man egentligen inte vill.
Kram