onsdag 7 oktober 2015

Oskrivna böcker

I morse när jag gick till tåget kom jag på ett alldeles lysande uppslag till en bok. Den kommer handla om människosläktets undergång (Martin tycker att i så fall måste jag lova att skriva del 2 också) eller inte undergång. Jag har inte riktigt bestämt mig än hur den ska få sluta. Nu har jag så många böcker som vill bli skrivna så jag tror jag måste sätta mig ner och börja. Det är så mycket jag vill men som jag aldrig får tid till. Förmodligen beror väl det på att jag är så usel på att prioritera det jag verkligen vill. Jag gör istället det som förväntas av mig, som så många andra. Å andra sidan får man väl se till så man gör en sak i taget mer ordentligt, fokusera så det blir något resultat. Annars riskerar jag att det blir varken hackat eller malet.
Jobbet är ett enda kaos och jag vill bara vara hemma. Jag tvingar mig dit på morgnarna och kommer hem trött som en urvriden trasa. Ska det va så här?

Inga kommentarer: