söndag 4 oktober 2015

Det blir vad man gör det till

I fredags när Martin kom började jag för skojs skull att titta på teaterbiljetter. Först tittade jag på "Kristina från Duvemåla" men biljetterna till den föreställoningen kostar 800 kr och då blev jag snål. Stadsteatern har biljetter som är mer anpassade efter min plånbok. Jag har ögnat igenom programmet på Stadsteatern förut men inte tyckt mig se något jag tyckt vara nog intressant. Nu fann jag en hel radda pjäser jag kunde tänka mig att se. Lilla Scenen bjöd på revyn "Utsålt". Det fanns 24 platser kvar och "våra" platser, 6:e raden längst till vänster var fortfarande lediga. Vi har suttit 2 gånger tidigare på just dessa platser så vi kallar dem för "våra" platser. Snabbt som ögat köpte jag dem.
På lördag blev det mest en lång väntan på att dagen skulle gå så vi packade oss iväg först in till Södertälje och sedan till Stockholm. Där flanerade vi runt och jag spontanköpte ett par Eccovinterskor (=dyrt). Till slut var det dags för teatern och den blev precis så bra som jag hade hoppats.
Idag blev det till att klippa häck igen. Nu är så gott som hela häcken klippt. Det är lite kvar men det är fullt i tunnan så det får vänta en stund till. Äppelträdet ska också bort. Det som växer i häcken alltså. Jag hoppas Mikael kan hjälpa mig med det.
Vädret har varit strålande och här har vi bara mått prima.

Inga kommentarer: