torsdag 1 oktober 2015

Så var jag åter svart igen...

Det är bara att inse att tiden i röd kavaj är över för den här gången i Mary Kaysammanhang. Dags att byta till svart igen. Jag kan inte påverka mina konsulter att jobba på så det kan hålla sig aktiva, alla får ju jobba på i sin takt och jag skulle inte stå ut med att de la order bara för min skull om det inte själva behövde. Jag har fått ta del av livet som "röd". Det var kul men nu är det dags att bita i det sura äpplet och inse att jag skulle jobbat lite mer. Antingen kan jag låta mig nedslås eller så sporras jag av det här och kavlar upp ärmarna och jobbar på. Det är bra utmaningar nu. Jag behöver en varm morgonrock att ha hos Martin. Den har jag möjlighet att förtjäna just nu. Så får det bli.
Jag fick ett brev i brevlådan från kommunen om att jag behövde se över min häck mot gatan. Jag är arbetskamrat med avsändarens fru så jag brukar berätta för henne att hennes man har skickat brev till mig. Det visste hon om. Igår var jag ute och såg till att befria brevlådan från gatuhäcken. Det var ju lägligt att brevet kom just denna onsdag eftersom trädgårdstunnan skulle tömmas idag. Allt fick inte riktigt plats så det har fått ligga i en hög under dagen. Nu ligger även det i tunnan. Det mörknar fort på kvällarna nu. Jag skulle ha behövt vara ute och klippa lite mer men att jobba i gatlyktans sken är ingen hit. Det såg jag i morse på resultatet av gårdagens häckklippning. Jag får hoppas på en solig helg.

Inga kommentarer: