söndag 3 januari 2016

Så nöjd med mig!

Jag har rensat ut min garderob med vardagskläder. Det var verkligen på tiden. Det blev en sopsäck till mer behövande. Det är befriande att slänga. Men visst skär det i hjärtat att slänga gamla trotjänare... Hur som helst, att rensa ut så det blir mer luft väger tyngre. Hur har jag kunnat rymma allt som ligger i sopsäcken. Det är ju fortfarande ganska fullt. Nu hänger allt som ska hänga på galge på galge och allt som ska ligga i högar ligger sorterat. Så skönt! Jag har lite surdegar att ta tag i och detta var en av dem.
Imorgon är det slut på julledigheten. Back To Business! Det har varit skönt att vara ledig även om jag har hostat mig igenom dessa dagar. Den 11 december var jag barnvakt åt Nora och Felicia. Nora blev sjuk på kvällen. Hög feber. På kvällen dagen efter fick jag första symptomen. Sjukdomskänsla i hela kroppen och rossel djupt ner i bröstet. Från den 15/12 har jag varit hemma. Nu är det dags att stiga upp i ottan igen.
Både julen och nyåret har förflutit i lugnets tecken. Det har varit jag och Martin som har firat ihop tillsammans. Erika och Alexander som vi skulle ha firat ihop med passade på att leverera ett nytt litet barnbarn en vecka innan jul. Lilla Ebbot är född i vecka 30 så han var verkligen liten. Jag har inte fått äran att träffa honom än. Min förkylning har satt stopp för det. Jag längtar så jag håller på att gå sönder.

Inga kommentarer: