söndag 6 januari 2019

Long time no see...

Jösses vad tiden går! Det har gått lång tid nu och mycket mycket har hänt. Två inbrott kort inpå varandra blev för mycket för mig. Samtidigt var det kanske det som behövdes för att jag skulle ta mig i kragen och verkligen flytta. Det var två år sedan, januari och mars 2017. Jag  började leta lägenheter mer aktivt och när jag väl hade en där budgivningen slutade strax under smärtgränsen så slog jag till och köpte den. Sedan blev det full rulle med försäljning av huset. 2017 är för övrigt året jag skulle vilja stryka ur historieböckerna. Det blev ett flyttens år. Alla flyttade. Erika flyttade till Gnesta, Mikael flyttade till sin egna lägenhet i Vetlanda, pappa fick en stroke och blev halvsidigt förlamad vilket gjorde att han och mamma inte kunde bo kvar i huset så de flyttade, jag flyttade, och slutligen flyttade även Hanna. Hon fick dock inte bo kvar så hon fick flytta igen efter ett par månader och sedan flyttade Erika en gång till efter ett år i Gnesta och till slut flyttade även minsta sonen Martin hemmifrån eller han har i alla fall gjort ett försök att flytta hemmifrån men han bor med två kompisar och just sånt kan ju ta död på vilken vänskap som helst. Vi får väl se.


Jag bor numer i en lägenhet på 51 kvm. Det var mycket att slänga, jag fyllde en container med skräp. Det har varit trögt med renoveringen av lägenheten men nu ska det väl hända något i alla fall. Har köpt hem en massa saker och provmålat väggarna och äntligen hittade jag rätt färg. Det kommer att bli bra. Jag ser fram emot att få dokumentera.

Inga kommentarer: