torsdag 1 januari 2015

Tillbaka- och framåtblickar.

Nytt år, nya tag! Varför säger vi så egentligen? Det måste väl vara lika lätt att vända blad och gå vidare vilken dag som helst? Ändå är det något magiskt med just årsskiften. Man lovar sig själv en massa saker som visserligen oftast är bra för både en själv och andra men hur länge håller man sina löften? Jag har slutat ge nyårslöften för länge sedan. Det finns ingen mening i att ge ett löfte som man ändå inte håller. Jag nöjer mig med att se tillbaka på det gångna året och konstatera att "that's it". Försöker fundera ut var förbättringspotentialen är som störst och sedan ser jag fram emot det nya året. Jag har tänkt att jag ska göra en lista med 12 saker jag vill förbättra/slutföra detta år. En sak i månaden, ungefär. Det behöver inte utföras i kronologisk ordning och det behöver inte vara stora projekt. Jag är inte riktigt klar med min lista än och det är tveksamt om jag ens kommer att publicera den här men vi får se. Det är viktigt att ha en plan för hur man vill göra för annars kommer man ingenstans. Sedan kan det ju faktiskt handla om pengar för att kunna slutföra planen och det rår man kanske inte riktigt över alla gånger. I förra inlägget skrev jag att vi går spännande tider till mötes. Så är det fortfarande. Gott Nytt År!

Inga kommentarer: