söndag 18 januari 2015

Så där ja,...

...nu har vi kommit ett par veckor in på nya året. Vad har jag åstadkommit hittills? Ja, rummet mitt blev grundligt städat, på ytan. Jag har fortfarande kvar att rensa garderoben. Mina överblivna kläder ska gå till välgörenhet i Estland. Julen är bortplockad och som vanligt sörjer jag när jag plockar ner alla fina stjärnor. Fast i ärlighetens namn skulle jag nog ledsna om de fanns i mina fönster jämt. Det mest spännande som hänt detta år är att jag genomgått en session regndroppsterapi. Olika eteriska oljor droppas längs ryggraden, stryks ut och får sedan hjälp in i kroppen med lite speciella masserande rörelser. Behandlingen syftar till att stärka immunförsvaret och ta bort eventuella "elakheter", typ inflammationer och bakterier som kan finnas i kroppen. En av mina goda vänner är utbildad regndroppsterapeut och hon behövde öva för att komma igång med sin verksamhet igen. Två dagar efteråt blev hon sjuk. En gång för flera år sedan utövade jag yoga. Ett av passen handlade om att stärka immunförsvaret. Dagen efter började jag bli sjuk. Jag fick den värsta influensa jag någonsin haft. När jag var så pass frisk igen att jag kunde återuppta min yoga frågade jag min lärare vad det kunde betyda att jag fått denna tvärtomeffekt. Hennes svar var yogans sätt att rensa kroppen. Hon gratulerade mig att jag nu skulle hålla mig frisk jättelänge. Så blev det också. Jag som brukade få influensa vartannat år ungefär fick det inte på många, många år. Jag misstänker att det är något sådant som min gode vän har råkat ut för. Hon behövde få något utrensat ur kroppen. Å jag är väldigt glad att jag inte hade tjatat mig till behandlingen utan att det var hon som visste min inställning som ville ha mig att öva på.

Inga kommentarer: