lördag 3 januari 2015

På spaning efter...

...dem tid som flytt. Det är väl vad jag har pysslat med idag. Man kan också kalla det grundlig städning. Då hittar man saker man hade glömt att man har. Oj, vad jag har röjt och rensat. Skrivbordet i mitt rum har en längre tid, ganska lång tid för att vara ärlig, sett bedrövligt ut. Helt överbelamrat med papper, kartonger, hårsnoddar, tidningar, foldrar, namnbrickor... you name it. Nu har jag städat där. Det började med att jag bara skulle snygga till lite i mitt rum. Jag började med att städa av en stol som var belamrad med diverse kläder bla Martins morgonrock. För att få in den i garderoben fick jag lov att städa ut lite andra kläder vilket ledde till att jag städade hela garderoben och sedan fortsatte jag av bara farten till skrivbordet. Inventeringen står på tur så jag behövde rensa undan för att veta vad jag har och inte har. Jag är inte riktigt klar än men det blir jag snart. När jag gör sådana här röjningar brukar det bli så grundligt så det verkligen håller så ett tag. Det gäller att inte göra för mycket åt gången så man inte börjar slarva. Ikväll är jag färdig men jag fortsätter imorgon.

Inga kommentarer: