söndag 6 januari 2013

Nytt år, nya...

...tag! Det gamla året ligger bakom oss och det är dags att fundera hur jag vill att detta år ska bli. Nåja, det tål att tänkas på ett tag till. Många gånger bestämmer jag mig alltför lättvindigt för både det ena och det andra. Ett löfte som jag borde kunna hålla är att inte ägna fullt så mycket tid till Spindelharpan som jag brukar. Bäst är väl att inte börja alls för det är så lätt att fastna. Det går på tok för mycket tid och kvällarna blir lätt för sena.

Alltför många gånger har jag även bestämt mig för att "dödsstäda" mitt hus. Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur mycket som andra skulle behöva gå igenom om jag dog. Så min förhoppning är att jag är klar med det när året är slut. Men jag lovar inget...

Igår åkte jag och fästmannen in till Stockholm för att bara flanera omkring. Vi gör inte det så ofta. Jag hittade en födelsedagspresent till Devin som fyller 4 år i mars. Å så hittade jag en bok om kulturella vandringar på Söder och en bok om Botkyrka som jag ska ge bort. Vi fikade på Sandy's på Sveavägen och sedan drog vi oss bort mot Birger Jarlsgatan. Det fina med att flanera är att man kan gå andra gator än de traditionella och man hittar nya ställen. Plötsligt påmindes jag av att vi var i närheten av butiken Norrgavel. Jag hade aldrig varit inne där. Det har jag nu. Vilka möbler!!! Den som ändå hade pengar. Martin var väl inte riktigt lika begeistrad som jag. Vi har inte riktigt samma smak när det gäller inredning så det blir spännande när vi en gång ska slå våra påsar ihop. Därefter gick vi ner på Strandvägen och hälsade på Arno på galleriet. Då var det Martins tur att sucka över att han inte hade pengar. Han hade mer än mig men inte tillräckligt tillgängliga för en snabb affär.

Mest av allt önskar jag mig detta år att pengarna ska räcka och att jag får vara frisk fast i omvänd ordning. Pengar är en "braha-sak" men de är inte allt. Låt mig aldrig tappa greppet om pengars värde och låt mig inte heller förblindas av dem om jag har dem.

Inga kommentarer: