måndag 26 november 2012

Ont i "bestämman"...

...har jag haft men nu är jag säker på att jag ska skippa konstutflykten i morgon. Det blir för stressigt att hinna göra i ordning till Julöppet och klassen på torsdag om jag även ska åka med på den. Jag kan gå ensam på utställningen en annan dag.

Jag har lagat Tortellinigratäng till middag idag. Det är gott. När jag hade ätit råkade jag av en händelse titta på bäst före-datumet på skinkan. Det skulle jag inte ha gjort. 19/11 stod det på paketet. Det var en vecka sedan. Jag har ringt till ICA och påpekat det och jag var välkommen dit så de fick ersätta mig. Ikväll kommer jag inte att gå dit men kanske imorgon, om jag inte blir sjuk förstås.

Så har jag äntligen läst ut Ranelids "Kniven i hjärtat". På baksidan lovordas den och beskrivs som ett mästerverk, Ranelid har gjort det igen och bla bla bla. Jag tycker den är rent ut sagt tråkig. En mer stillsam bok får man leta efter.

Inga kommentarer: