söndag 13 januari 2013

En vecka senare...

...känns det som att jag tappat allt vad arbetslust heter. Jag vill ingenting och jag gör heller ingenting. Jo, någonting gör jag men det räcker gott och väl att jag går till jobbet och sedan är jag fasligt trött när jag kommer hem. Nåväl, igår gjorde jag faktist någonting utöver att jobba och som jag ville. Jag och Martin var på Moderna Museet och tittade på Picassos målningar. Sedan tittade vi på övriga utställningar. Jag har lite svårt för mycket av den moderna konsten. Den säger mig liksom ingenting, väcker ingenting i mig förutom ett enda stort JAHA när jag tittar på den. Sedan finns det förstås några verk som jag faktiskt tycket om också...

Efteråt gick vi till Arnos Konst och Martin köpte sin Bengt Lindström som vi efteråt fick hjälp att frakta till Centralen. Det var måttligt med folk på tåget så det gick bra att forsla den vidare.

Idag har jag plockat bort julen. Det är så vemodigt varje gång som stjärnorna och ljusstakarna ska ner i lådorna igen. Jag tycker verkligen att det är fint med alla juldekorationerna. Nu får jag grunda för nästa jul. Det ska bli intressant att se hur och var den kommer att firas.

Inga kommentarer: