torsdag 30 oktober 2008

Kommer SL att...

...klara trafiken utan störningar i vinter? Så ungefär löd frågan på första sidan på dagens Metro. Mitt omedelbara svar var Näe, varför skulle jag ens försöka inbilla mig att det skulle bli så. Snön är på väg. Det är kyligare i luften. Snart, snart får jag ta på mig mina alster som jag stickade i somras. Det blir kul.

Jag fick mitt analyskörkort i måndags. Skönt att få stå på egna ben. Annat från måndagen var att jag höll i MK-mötet. Malin kunde inte komma och jag hade nycklarna till lokalen. Så blev det jag som förestod det hela. Det var kul men ack så fånigt det blev när vi skulle ha vår traditionella utlottning till veckans bästa försäljning och utlottning bland alla som sålt. Jag var den som både hade sålt mest OCH var även den som vann på utlottningen. Det kändes så fånigt så det var inte sant. Jag hade ju själv slagit in mascarorna i cellofan innan mötet började. Malin fick ge mig dem på tisdagen istället när jag hade ett litet internmöte med henne.

Imorgon är alla AZanställda lediga som kompenstion för någon inarbetad tid. Jag väljer att jobba istället för att vara tvångsledig utan lön. Egentligen skulle jag behöva vara hemma och "dödsstäda". Här är definitivt inte fint inför den stundande Allhelgonahelgen. Att ge sig på att "dödsstäda", dvs att städa bort allt gammalt skräp jag inte använder så det är fint ifall jag skulle "falla av pinn" skulle verkligen behövas i det här huset. Hittills har jag inbillat mig att jag hindrats (host) av att jag inte vetat var besökskortet till soptippen är. Jag hittade det igår. Så nu har väl alla argument fallit för att slipa undan?

5 kommentarer:

Ingalill sa...

Aj aj men då kan jag ju säga att jag läst att man får komma in på tippen även om man glömt kortet hemma. De kan tydligen se i sitt register att man har ett kort....

Grattis till körkortet!

Hanna sa...

Självklart kommer det bli störningar i pendeltrafiken i vinten! Vad folk inte verkar förstå är att SL faktiskt är beredda i år men vad hjälper det i Stockholm fuktiga semivinter. "Det funkar ju i Norrland" är en standardkommentar men hur svårt är det när man har riktig vinter där det är kallt, torrt och snö som ligger kvar?!

Du hade kunnat få låna ett besökskort av mig! Jag har av någon anledning två.

Mona sa...

Ingalill: Attans också att jag inte vetat det tidigare(host). Då hade jag ju kunnat börja min "dödsstädning" för länge sedan och varit klar nu.

Hanna: Det heter inte semivinter utan fjollvinter det vi har här i Stockholm.

Kram / Mona

Mona sa...

Till Ingalill och Hanna: Förresten, vad ni verkar vara måna om att jag ska städa. Jag kanske helt enkelt har stökigt? :-) Hanna, kan jag måntro få låna din granne? Hon verkar ju gilla att fara fram med dammsugaren.
kram / Mona

Hanna sa...

Du kan till och med få henne om du vill! ;)