måndag 20 oktober 2008

En kort summering...

...av dagen. Klockan är mycket och jag borde prioritera sängen istället för datorn. Tillvaron känns spännande. Den har en förmåga att kännas spännande när jag varit på MK-möte. På jobbet är det också spännande. Jag har påbörjat mina körkortsanalyser och det kan inte hjälpas men jag tycker det är kul att jobba självständigt men framför allt att få ett kvitto på att jag lärt mig något under de här veckorna.

Det är spännande på MK också. MK är så mycket mer än att bara "kränga läppstift". Å jag har så mycket spännande kvar att lära mig om personkemi och psykologi, hur man "ser" en annan människa och hur man coachar människor framåt, att visa vägen för hur de kan uppnå prestationer de inte trodde var möjligt. Humlan borde inte kunna flyga med sina små ynkliga vingar till den stora och tunga kroppshydda. Men humlan vet inte om att hon inte kan och därför flyger hon i alla fall.

Ikväll fick jag frågan om jag ville överta en kund. Min kollega är inte riktigt frisk och kände att hon tagit sig vatten över huvudet. Å så får jag låna lokalen och stora sminkbagen från torsdag och då kan jag ha make up med två av mina kunder som planerat. Dessutom fick jag frågan om jag ville dela på lokalen efter jul tillsammans med hon som nu är sjuk. Det är precis vad jag skulle behöva för att komma framåt i synnerhet när måndagsmötena från november kommer att hållas i Stockholm och bara varannan tisdag i Södertälje. Är jag i ett flow tro?

Inga kommentarer: