torsdag 6 mars 2008

Tänk att en fundering...

...från en mamma kunde väcka en sådan debatt som mitt förra inlägg. Visserligen var det mest den omtalade sonen som reagerat och jag tror faktiskt han med spänning(?) väntar på fortsättningen. Jag har fått kommentarer om att jag uppdaterar bloggen alltför sällan. Den senaste tiden har det varit svårt att få ork till att göra det. Mycket övertidsarbete och mycket Mary Kay-tid har uppehållit mig. Lite förkylning därtill har inte precis ökat krafterna.

Våra utländska besökare på jobbet har nu åkt hem. Jag fick aldrig tillfälle att prata "brasilianska" med dem för de kom överhuvudtaget inte till vår avdelning. Jag kan inte påstå att jag sörjer. Blotta vetskapen att jag fick förtroendet att representera provmottagningen kan jag leva länge på.

På måndag är det påsköppethus i vår Mary Kay-lokal. I måndags som var, var jag där och hjälpte till att göra i ordning. Jag höll också en miniföreläsning om fria radikaler och antioxidanter. Det var kul. Å tänk vilken sales director jag har fått i Malin! Oförtrutet peppar hon mig att gå vidare när det känns tungt. För det är ju så i vilken bransch man än ger sig in i. Det är tungt ibland. Det är då man måste kämpa vidare.

Inga kommentarer: