tisdag 25 mars 2008

Idag satt hon där...

...kassörskan som jämt är så trevlig och som jag bestämt mig för att ge en av mina komplimanger. Alltid önskar hon sin kund en fortsatt trevlig dag eller kväll eller helg eller vad som kan passa. Sådant ska uppmärksammas. Den första jag konkret tänkte på när det gällde mina komplimanger var hon. I en hel vecka har jag kikat efter henne på ICA men utan resultat. Så satt hon där i kassan och jag råkade ställa mig i hennes kö. Å jag vågade säga att jag tyckte det var trevligt att hon önskade kunderna ett fortsatt trevligt dygn. Jag hoppas jag gjorde hennes dag, lite grann i alla fall.

Återigen stannade jag kvar alltför länge på jobbet. Jag måste sluta tänka "jagskabara" och faktiskt gå hem när jag har planerat att gå hem. Återigen sätter jag mig själv som nr två bakom den prestation och de arbetsuppgifter som jag är ålagd att göra. Jag måste sluta med det. Ingen tackar mig. Det enda som händer är att jag blir trött. Imorgon får mitt nya liv börja. Då ska jag göra minst en snäll sak mot mig själv varje dag. Det ska bli kul att rapportera om. Nu väntar sonen på lite ryggmassage. Efter honom står jag på tur. Det ska bli otroligt skönt.

Inga kommentarer: