söndag 29 november 2009

Det är 1:a...

...advent igen. Jag tyckte det var nyss jag packade undan ljusstakarna och advetsstjärnorna. Förra året lovade jag mig själv att jag verkligen skulle försöka att ha allt julstök klart till första advent. Alla julklappar skulle vara inhandlade, huset städat och jag skulle bara få njuta av vår mest stessbenägna högtid. För några år sedan stod det att läsa i Buffétidningen att herr Chefsredaktör tyckte att vi skulle försöka njuta av julhysterin istället för att motarbeta den. I år står det att läsa i Sköna Hem att "Fira i förskott- och förläng julen". Det är ett gott råd om något tycker jag. Julen får gärna vara hela månaden lång för min del, om jag bara känner att jag är i fas med den. Just nu är jag inte riktigt det och då överraskar den som vanligt. Nåväl, biljetterna upp till mamma och pappa är fixade för inte alltför blodig summa och jag har i alla fall köpt tre julklappar. Det får väl duga så så länge.

1 kommentar:

Hanna sa...

Helt otroligt nog är jag nästan klar med julklappsshoppandet. Julhandel på nätet is the shit liksom!

Kram!