måndag 2 november 2009

Mina nya grannar, del 1

Jag har sett en skymt av dem, mina nya grannar. De är i huset och har tänt varenda lampa. Jag har bara sett en av dem än så länge men med det får jag väl vara nöjd ikväll. Kvällen blev inte så tidig som jag hade önskat igår så jag gör ett nytt försök ikväll. Mikael, äldsta sonen är sjuk. Om det inte är infuelsa så är det en rejäl förkylning. Jag hade inga febernedsättande mediciner hemma och klockan var för mycket för att jag skulle hinna till apoteket så då ringde jag vännen i nöden, Tarja. Är hon bara hemma och har hon bara möjlighet att hjälpa till så gör hon det. Vi kan ringa varandra vilken tid på dygnet som helst. Det är skönt att ha sådana vänner. Tarja hade förstås Ibumutin hemma så min stackars son ska få sova inatt. Det är bara att hoppas att jag själv håller mig på benen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Du ska inte hänga nyfiket bakom gardinen hela kvällen då? Det skulle jag göra ;)

Mona sa...

Nja, det gjorde jag inte. Det kändes ofint att spionera. Simon däremot verkade vara totalt utan hämningar. Kanske tycker han att han är tillräckligt gammal för att få bete sig hur som helst :-)kram / Mona