söndag 12 oktober 2014

Söndag, igen!

Veckan har tre namngivna dagar. Först är det måndag. Sedan är det någon dag till så är vi framme vid fredag och sedan är det söndag. Tisdag, onsdag och torsdag flyter liksom ihop och blir till en grå sörja i min hjärna. Varför är det så? Jag vill leva alla dagar!
Annars så går väldigt mycket min väg just nu. Jag önskade mig att någon skulle ta hand om mina äpplen som låg på gräsmattan. Redan på måndagen hörde en kvinna av sig och erbjöd sig. Hon hade visst plockat min frukt för två år sedan men det hade jag glömt bort. Jag bokade en visning av nya MK-produkter till torsdagen och den dagen bara flöt allt på. Dessutom gick jag inte lottlös därifrån heller. Dessutom meddelade en kollega jag hade med som gäst till MK-möte för två veckor sedan att hon var sugen på att bli konsult. Ja, vad säger man. "Det går bra nu!"
Igår åkte vi ut till Hanna och Magnus. Nora sov när vi kom. Felicia var jättetrött och somnade efter en stund i min famn. Vi åt äppelpaj och vaniljsås. Jag har ju fått ett väldigt gott recept på paj av Linas Matkasse så det har jag gjort flera gånger nu när det är äppelsäsong. Men nu är det faktiskt bara ruttna äpplen kvar på min gräsmatta så nu dröjer det nog till nästa gång.
Jag har ju länge funderat på hur jag ska göra med min myckna arbetstid, om jag ska försöka få ledigt en dag i veckan och se om jag dels kan få till lite mer MK-jobb men också att jag ska få lite mer ork. I torsdags provade jag att gå hem lite tidigare för att jag skulle iväg på kvällen Å DET gav mig verkligen en AHA-upplevelse. Det kanske är DET jag ska göra istället för att var ledig en hel dag. Det handlar om 45 minuter. Kortar jag min lunch med en kvart så är det bara 30 minuter och det kan jag jobba in de andra dagarna. Rättare sagt, jag jobbar in det de andra dagarna i alla fall. Den tiden hamnar i min tidsbank. Detta måste jag ta upp med min chef. Jag har samtal med henne imorgon.

Inga kommentarer: