torsdag 29 maj 2014

Dyngförkylning, vik hädan!

Av rubriken att döma så förstår nog de flesta att jag drabbats av en förkylning som är av minst tredje graden. Inte jättehög feber men totalt sänkt och hela huvudet impregnerat med snor, på insidan vill säga. På utsidan känns det bara inkapslat. Det är femte dagen och jag är rejält less. Den här bloggen ska ju handla om positivt tänkande, att hitta guldkornen i det lilla. Jag måste erkänna att det är svårt i det läge jag befinner mig nu. Kanske måste vi ha sådana här stunder för att kunna uppskatta det oansenliga i vardagen, det där självklara som vi sällan tänker på eller ens lägger märke till. Jag har i alla fall fått mycket tid till att fundera de här senaste dagarna. När det enda man kan göra är att ligga på soffan och blunda, för det är vad jag har gjort, då hinner man långt i tankarna.

Inga kommentarer: