lördag 1 mars 2014

Det hade inte...

...lugnat ner sig alls. I förra veckan fick jag av Telia reda på att ett kontantkort registrerats i mitt namn. Det underliga var att Telia inte kunde ta bort registreringen, bara göra den hemlig så inga sökningar skulle ge någon resultat. Jag pratade med polisen igen och bad dem skicka originalanmälan till mig. Den har jag inte fått och jag behöver den för att kunna spärra mig på bla UC. Det här suger verkligen musten ur mig! Då ska man ha för ögonen att det här ändå är ett indirekt brott som jag är utsatt för. Hur ska det då inte kännas för sk "riktiga" brottsoffer. Huga, vill inte tänka på det. Kära Gud låt mig aldrig bli det. Det räcker som det är nu.


När vi ändå pratar pengar så var jag på banken och pratade lån. Jag vill baka in mitt CSN-lån i bolånet. Det verkar gå vägen. Jag kommer få mer pengar i plånboken. Det känns skönt.


Annars så består livet mest nu om förberedelse inför lilla Lovas dop imorgon. Mamma och jag har bakat och bakat. Mest mamma men jag har bakat lite idag i alla fall. Å inför mammas och pappas ankomst fick jag äntligen tummen ur med städning. Jag har inte städat sedan innan jul. Det var rejält skitigt här. Jag vill aldrig mer ha det så. Nu är det fint igen. Då känner jag att jag får tid till att göra annat. Det är härligt!

Inga kommentarer: