söndag 9 september 2012

Mer eller mindre...

...förkyld har jag i helgen varit i Smedjebacken. Det var dop av lilla Nellie, Mats och Fridas dotter. Det var ett fint dop med en emellanåt improviserande präst, på gott och ont. Från början talade hon till oss som att vi var ett gäng barbarer som blivit insläpade i kyrkan. Efter akten bara försvann hon. Vi ville ha med henne på bild. Jag hittade henne i sakristian. Hon verkade förvånad. Det rök om dopvattnet och jag bad en tyst bön om att prästen inte skulle vara så frikostig med vattnet på den lillas huvud. Efter akten var det fika i församlingshuset och festföremålet vandrade från famn till famn. Jag fick äran att ta 4-generationsbilder samt kusinbilder. Senare på kvällen tittade jag och Martin på DVD. "Hotdog"med Johanna Sällström i huvudrollen. Den var bra men inte så bra att jag behöver se den igen.

Inga kommentarer: