onsdag 5 september 2012

Allt händer samtidigt!

Jag har blivit utvald till att vara den första som får lära mig ett helt nytt, elektroniskt sätt att analysera på i min arbetsgrupp. Sedan när jag har lärt mig så ska jag lära andra. Det var förra veckan vi satte igång med det. Då jag bara skulle jobba måndag, tisdag och onsdag så hann jag mest bara nosa på ytan. Torsdagmorgon åkte jag till Göteborg för att vara med på Mary Kayseminariet. Jag hade gott om tid när jag kom fram så jag tog en promenad till hotellet. Efter att ha checkat in och ställt upp väskan på rummet samt kollat in toaletten och utsikten gick jag till Scandinavium och registrerade mig och sedan gick jag tillbaka till hotellet för en stillsam och skön eftermiddag. På rummet möttes jag av en tallrik uppskuren frukt! Det hade inte jag beställt så jag väntade på att den som levererat den skulle komma och be om ursäkt och hämta den tillbaka. Mycket riktigt knackade det på dörren efter en stund men bara för att jag skulle få en påse med lyxchoklad också. Jag frågade om det verkligen var till mig. Hon som levererade sa ja. Vilken lyx! Jag undrar fortfarande vem som hade beställt det till mig.

På kvällen var det Awards Night med Edefors Area och då kom nästa överraskning. Jag blev tilldelead titeln Miss Go-Give och fick bli eskorterad  över scenen av min Sales Director Madeleine. På mitt första seminarium blev jag också tilldelad den titeln men då hade jag valt att inte vara med på areans awards night så då missade jag själva ceremonin. I år fick jag vara med.

Dagen därpå var det seminarium med stort S i dagarna två med seminariumets Awards Night däremellan. Det är så mycket glädje och förväntan, så många drömmar som firas för att de blivit sanna och så många nya drömmar som föds. Jag är fortfarande alldeles uppfylld av euforisk lycka.

På söndag när jag var hemma igen upptäckte jag via facebook att min vän Kristina Wallinder hade premiärsöndag på sin plantskola så dit åkte jag och kom naturligtvis inte hem tomhänt. Sedan när jag var hemma igen passade jag på att ta tag i ett löfte till mig själv att ta tag i det där med flåset. Det blev en springrunda runt kvarteret. Det får räcka så länge.

På måndag var det måndagsmöte med Mary Kay och jag hade förmånen att få ha Madeleine alldeles för mig själv. Vi gjorde plan för mig. Två dagar har gått och hittills håller jag den. Igår, tisdag hade vi gästkväll och jag hade med mig min arbetskompis My. Hon fick prova produkterna och lyssna till Christina Edefors, denna fantastiska kvinna. Det blev alldeles för sent hem men det var det värt.

Idag tog jag en ny springrunda efter jobbat, samma som förut och jag har ringt kund och bokat klass. Jag har varit sååå duktig!

Inga kommentarer: