tisdag 29 september 2009

"I begynnelsen var...

...det enda som fanns det som är, ingenting annat exicterade. Men allt som finns kunde inte känna sig självt - för allt som finns var allt som fanns, och det existerade inget annat. Och därför existerade allt som finns inte. För i frånvaron av något annat existerar inte allt som finns."

Ja man kan slå knut på tankarna för mindre. Citatet är hämtat från boken "Samtal med Gud" av Neale Donald Walsch. Det är den bok jag läser just nu. Den är full av sådana där tankekullerbyttor. Jag får läsa noggrant och till och med högt ibland för att hänga med. Jag har läst den förut och jag gillade den. Boken tål att läsas igen. Just nu passar den mig utmärkt. Jag läser några sidor, det är ungefär vad man kan läsa åt gången, sedan har jag lite att fundera på en stund, till nästa dag ungefär.

1 kommentar:

Hanna sa...

Ibland undrar jag om författare slår knut på tankarna för att de är extremt djupa eller för att de vill dölja att det egentligen inte finns något att säga...