söndag 5 juli 2009

Jag har en...

...hel del utmaningar att ta tag i. Bäst att börja beta av dem. Från Hanna kommer:

Beskriver mig med tre bra egenskaper:
God lyssnare, självdiciplinerad, diplomatisk.

Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper:
Lite för långsam, tjurskallig, långsint.

Jag älskar att:
Laga och äta god mat, gärna något jag aldrig provat förr.

Jag hatar att:
kastas in i situationer andra ställt till och som jag förväntas reda ut.

En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg:
Jag är en drömmare.

En egenskap jag undvikit att blogga om:
Det finns massor jag väljer att inte blogga om.

Jag skrattar åt:
Jag stjäl Hannas här: Barns spontana kommentarer.

Jag gråter:
Av trötthet, ilska och när Askungen får prinsen.

En situation jag inte gillar och kanske undviker därför:
Konflikter.

En situation jag älskar och gärna försätter mig i:
Dricka kaffe på berget i min trädgård.

Detta är jag stolt över:
Mina barn.

Detta kan jag skämmas för:
Att det nästan jämt är så ostädat hemma.

Detta gör mig glad:
Mina barn. När de lyckas övervinna sig själva. Göra andra glada. När jag får komplimanger och beröm för något jag inte förväntat mig att få beröm för.

Detta gör mig lugn:
En någorlunda förutsägbar närmaste framtid, pengar så jag klarar mig, bastubad.

...nervös:
Stress, spela piano så andra hör, tidsbrist och jag märker att jag kanske inte kommer att hinna.

.…arg:
Orättvist bemötande.

.…ledsen:
När jag märker att folk, sk vänner, vänt mig ryggen.

....förtvivlad:
När jag råkat göra någon annan ledsen.

.…tacksam:
En god gärning från en medmänniska. När katastrofer sker i världen är jag tacksam att jag får finnas och ha det bra där jag befinner mig.

Detta ger mig en känsla av att vara odödlig:
Min kropp kommer en gång att dö precis som allt annat men de spår jag lämnar efter mig i andra människors hjärtan kan inte utplånas så länge de lever. Då är min förhoppning att de spår jag en gång lämnat fortplantat sig.

Detta gör jag om 5 år, hoppas jag:
Arbetar som Sales Director med Mary Kay.

Så här känner jag för hur mitt liv är just nu:
Ganska nöjd med tillvaron med hanterbara inslag av "kniven på strupen".

Mitt motto i livet är:
"Denna dagen, ett liv" eller "Carpe Diem".

Jag utmanar:
Alla som känner sig manade.

Inga kommentarer: