lördag 7 februari 2009

Med 6 rätt...

...på V75 blir man inte ekonomiskt oberoende men man kan spela på travet gratis den närmaste månaden om man så önskar.

Det har varit tyst från mig den senaste månaden. Mycket att göra i kombination med en otvetydig trötthet har gjort att jag helt enkelt inte orkat. Förkylningen tog längre tid att bli fri ifrån än jag räknat med. Det är först nu som jag inte hostar var och varannan minut. Det största som hänt trots att jag försökt göra livet så innehållslöst som möjligt är att jag har skrivit på kontraktet för Mary Kay-lokalen. Tänk att jag skulle bli med lägenhet i centrala Södertälje. Ok, det är ingen lägenhet men teoretiskt så går det att övernatta.

I förra inlägget undrade jag över hur jag skulle göra med momsinbetalningen. Det är mycket tråkiga avgifter om man inte betalar in momsen i tid. Jag ringde till Skatteverkets nyföretagarsektion och fick till svar att det skulle jag göra i samband med min självdeklaration i maj 2010. Jag har alltså lite tid på mig.

Jobbet då. Jo, innan jul kommer ni kanske ihåg att tre av mina konsultkollegor fick gå i samband med att deras uppdrag på företaget tog slut. Nu är vi inne i februari och har två nya konsulter på jobbet samt en tredje på väg in. Jag fattar ingenting om hur företagsledningen tänker. Det gör ingen annan heller.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det där med personalpolitik är något som övergår mitt förstånd! Det är samma på det ställe jag jobbar.
Jag vet inte... men det känns ungefär lika seriöst och genomtänkt som när Europeerna skulle dela upp Afrika. Fram med linjalen liksom!

Mona sa...

Där gjorde du onekligen en liknelse.
Kram / Mona