söndag 28 september 2014

Ett måste till...

...är borta från mitt liv, tillfälligt. Herre min Get vad duktig jag har varit idag! I förra veckan kom det en anvisning från kommunen om att jag hade buskar och grenar som stack ut på trottoaren och att jag hade 14 dagar på mig att ta bort dem. Det har jag gjort idag och det tog åtskilliga timmar. Å med anledning av det så har jag nu en kropp som kommer drabbas av träningsvärken from hell lagom till på tisdag. Det var ett rejält träningspass jag fick men det blev fint. Å så fortsatte jag att sortera och slänga när jag ändå var i gång. Den här gången var det matkällaren, som inte går att ha som matkällare därför att det är för varmt i den, som fick bli mitt offer. Jag röjde och rensade till det inte fanns någon plats kvar i soptunnan. Resten får jag ta när den är tömd. Jag måste frigöra utrymme så jag kan sortera in nya saker. Min äldste son har varit högst delaktig i den senaste veckans aktiviteter. Han fällde ett uttalande igår om det här med sakernas tillstånd. Han sa: "Det är när saker står på fel ställe som det ser stökigt ut". Vuxenpoäng på den!

Inga kommentarer: