söndag 1 augusti 2010

Städning stod på...

...schemat även denna helg. Jag fortsätter min grundliga genomgång av huset och den här gången var det Mikaels rum som skulle gås igenom ordentligt. Där var en salig röra så jag befarade att det skulle ta hela helgen men vi blev faktiskt klara med det mesta igår redan. Han vill ha nya gardiner så just nu är han utan. Vi får se vad jag kan hitta på. Idag har jag putsat fönster i hans rum. Nu när allt är rent och snyggt så blev det en väldig kontrast med smutsiga fönster. Pojken är nöjd med städningen. Dagens kommentar från sonen var att han tyckte hela huset fått ett lyft i och med att hans rum var städat. Nåja, svarade jag, det är ju faktiskt bara ditt rum, inte hela huset.

Vädret har tillåtit att torka tvätten utomhus så det har jag gjort. Det är så skönt att kunna göra det för då kan man tvätta många maskiner när man ändå är på gång. Man får ta vara på de små glädjeämnena som dyker upp i vardagen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

När tvätten torkat utomhus luktar den så gott!

Mona sa...

JAAAA, det är något alldeles speciellt att lägga sig i en renbäddad säng med lakan som fått torka i vinden. Även för pollenallergiker fast då i mer negativ bemärkelse :-)