tisdag 2 februari 2010

Dags att återuppta...

...bloggandet igen. Jag tror jag kom av mig för att jag lyckades komma över en gitarr till väldigt köpvänligt pris och som äldsta sonen sedan fick i födelsedagspresent. Jag ville inte avslöja mig av misstag. Jag var så himla glad för gitarren att den fanns i mitt huvud nästan hela tiden. Mina barn läser det jag skriver ibland så då var det bättre att vara helt tyst. Mikael blev också glad för gitarren. Redan i somras frågade jag mina pojkar om vi skulle ta och köpa oss en familjegitarr och fick ett solklart JA från Mikael. Sedan dess har han frågat om vi aldrig ska köpa den. Han anade väl inte att jag hade tänkt ge honom en i födelsedagspresent.

Dagen idag började med sovmorgon till kl 6. Jag duschade och åt frukost i lugn och ro för att sedan gå till vårdcentralen, som jag hade fått en kallelse ifrån, till en riktad hälsoundersökning på MVC. Kul är det aldrig men jag är glad att dessa undersökningar finns som gör att jag har möjlighet att göra vad jag kan för att så långt det är möjligt förebygga att jag dör i förtid av cancer. Sedan åkte jag iväg till jobbet dit jag kom först kvart över nio. Vi har inte så mycket jobb inne för tillfället så jag fick vara en kollega behjälplig med en analys som hon inte hade gjort på ett år.

Efter jobbet var det Aloe Vera-öppethus. Jag beställde ny dryck och en kräm som ska vara bra mot muskelvärk till fästmannen. Jag tror på Aloe Verans medicinska effekter. Men som med allt som har medicinsk verkan tror jag även på att man ska vara försiktig och inte använda det för jämnan, utom just drycken som jag anser fungerar som vilket vitamintillskott som helst.

Jag ska försöka hålla i de extra krafter jag vann i morse i och med sovmorgonen och gå till sängs i tid ikväll. Så godnatt och sov gott!

Inga kommentarer: